Regie: Szabó K. István
Decor pictat: Romulus Boicu
Costume: Alina Herescu
Coregrafie: Andrea Gavriliu
Muzică: Cezar Antal
Traducere: Liudmila Szekely Anton
Distribuție:
Varvara Alupoaiei: Lucreția Mandric
Liza Alupoaiei: Andrea Gavriliu
Ninel Pliurdu: Adina Suciu
Tamara Curcă: Ecaterina Hâțu
Olguţa Pufu: Eliza Man
Surorile Chip & Dale: Cătălina Ieșanu și Loredana Grigoriu
Japoneza: Gina Gulai
Albert: Dragoș Ionescu
Japonezul: Cezar Antal
Bebe Pliurdu: Tudor Tăbăcaru
Vasile Curcă: Daniel Beșleagă
Victor Pufu: Victor Giurescu
Şi: Lucian Damian, Dan Covrig, Iulian Popa, Costel Manole, Viorel Ailincuței, Viorel Murariu
Premiera: 15 ianuarie 2011
Prezentare
Născut în 1947, la Kursk, în fosta URSS, Alexandr Galin este un dramaturg, regizor şi scenarist contemporan, cunoscut în România mai ales prin montările pieselor sale „Audiţia”, „Stele în lumina dimineţii”, „Sorry”, „Retro”, „Victoria și Sirena”.
Originea „Audiţiei” (scrisă în 1998) decurge dintr-un fapt real: “Într-o zi, pe la mijlocul anilor ’90 ai secolului trecut, m-a sunat un prieten scenograf, spunându-mi să vin urgent la teatru. Când am sosit, mă aştepta la intrare şi m-a condus direct în sala de spectacol. În sală nu era public, doar la mijloc, printre fotolii, se afla o mică masă la care stă de obicei regizorul. De data asta la masă erau instalaţi doi japonezi cu un traducător. Priveau cu toţii spre scenă. Acolo apăreau şi dispăreau nişte tinere semi-dezbrăcate pe care ei le selecţionau pentru a lucra în Japonia.” (Alexandr Galin).
Prin montarea de la Piatra Neamţ, regizorul Szabó K. István ne propune o comedie savuroasă a tipologiilor şi a relaţiilor, un spectacol dinamic şi plin de haz, din care nu lipseşte gustul uşor amar pe care îl lasă experienţa traiaului în comunism, urmat de o perioadă de tranziţie în care mirajul locurilor de muncă în străinătate produce/creează/provoacă foarte multe victime.
O comedie, de fapt o tragi-comedie, născută din nemulţumire, din frustrare, din idealuri mici şi multă, multă speranţă deşartă susţinută de o lipsă covârşitoare de înţelegere şi de credinţa că acolo, după graniţă, viaţa e mai bună şi mai frumoasă.
Gențiana Ionescu, secretar literar
Cronici
O spun din capul locului: a ieșit un spectacol plin de haz, dinamic, cu ritmul bine dozat, chiar cu momente de suspans. De observat că fiorul amărui – melancolic, specific comediilor rusești (prezent și la A. Galin) și pe care majoritatea directorilor de scenă se grăbesc să-l speculeze prin îngroșare, aici apare ceva mai estompat, Szabo K. Istvan preferând umorul autohton – pitoresc, în care strecoară și o sămânță de absurd […].
(Emil Nicolae, O „Audiție“ cu mult umor la TT
REALITATEA, 2010)