de Duncan Macmillan
Regie: Horia Suru
Cu: Florin Piersic Jr
O MIE DE MOTIVE spune povestea unui om care caută necontenit lucrurile frumoase din oameni și din tot ceea ce îl înconjoară, pentru că numai așa se poate înțelege pe sine. Pentru că numai așa poate să înțeleagă rostul vieții.
Un spectacol despre cât suntem dispuși să facem pentru cei pe care îi iubim.
Luiza Zan, Tajti Albert, Michael Acker
„Her Violin“ nu este doar un titlu de concert, ci și titlul uneia dintre piesele de pe albumul “Heritage”, lansat în 2016 și compus integral de Luiza Zan în memoria mamei sale, violonistă și bracistă, născută în Zănești, și care a fost o îndrăgită profesoară de vioară și violă la Liceul de Arte Victor Brauner din Piatra Neamț.
Concertul de jazz în formula de trio, cu Michael Acker la bas și Tajti Albert la pian, însumează melodii de pe acest album, dar și piese din repertoriul standard de jazz. Seara va fi una de jazz melancolic, cum este aducerea-aminte.
Biletele se pot procura de la agenția Casei Culturii “Ion Creangă” Tîrgu Neamț (program 8-16.30) sau se pot rezerva la agentia TT.
după Aglaja Veteranyi
Regie: Dana Paraschiv
Cu: Edith Alibec
Povestea unei familii de artiști de circ, care fuge din România în căutarea gloriei, în Vest, este spusă din perspectiva fetei celei mici. Produs și jucat de Edith Alibec, în regia Danei Paraschiv, spectacolul a fost realizat în München, în limba germană, și jucat ulterior în Zürich, Londra, New York, București, Stockholm, în limbile germană, engleză sau română. Spectacolul abordează tema străinului care este peste tot acasă și totodată niciunde cu adevărat, sentiment pe care actrița însăși l-a trăit atunci când locuia în Germania.
Biletele se pot procura de la agenția Casei Culturii “Ion Creangă” Tîrgu Neamț (program 8-16.30) sau se pot rezerva la agentia TT.
după Ludmila Razumovskaia
Regie: Mădălin Hîncu
Scenografie: Răzvan Bordoș
Traducere: Lia Crișan și Tudor Steriade
Cu: Firuța Apetrei, Ștefan Alexiu, Eduard Burghelea, Minodora Broscoi, Tudor Hurmuz
Ce este binele? Ce înseamnă să faci un bine? În contextul poveștii noastre, ne putem întreba ce înseamnă să fii bun într-o societate coruptă? Câți dintre noi suntem cu adevărat incoruptibili? Spectacolul este încercarea mea de a oferi un răspuns la aceste întrebări. În acest moment, nu știu ce înseamnă. Iată misiunea noastră și direcția spectacolului. Un spectacol despre natura binelui într-o lume coruptă. (Mădălin Hîncu, regizor)
de George Cocoș
Regie: Elena Morar
Decor: Samuel Alfred Mihailovici
Costume: Beatrice Şandru
Sound design: Andrei Mihai
Fotografii: Andrei Burcea, Andrei Ceobanu
Cu: Aida Avieriței, Dragoș Ionescu, Andrei Merchea Zapotoțki
Elevi asistenți: Anda Brașoveanu, asistent regie // Alexandru Nechita, asistent dramaturgie // George Borș, asistent scenografie (decor) // Otilia Toma, asistent scenografie (costume) // Teodora Parmac, asistent lumini // Dan Beșu, asistent sunet // Miruna Beteringhe, asistent regie tehnică // Alexandra Sandu, asistent producție // Raluca Zaiț, asistent promovare
Spectacolul este produs în cadrul Mic-Ro Laborator de creație teatrală, proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Scopul proiectului este promovarea dramaturgiei românești și a spectacolului pe text contemporan în rândul publicului tânăr, în cadrul unui laborator de creație dedicat tinerilor dramaturgi, regizori, scenografi asistați activ de liceeni în toate etapele de lucru. Până în luna noiembrie 2018, la finalul proiectului, vor fi produse trei spectacole de teatru, pe texte câștigătoare în cadrul Concursului de Dramaturgie „Corneliu-Dan Borcia”, organizat în cadrul proiectului. SCHOOL FEAT. COOL este primul dintre aceste trei spectacole.
„SCHOOL FEAT. COOL vorbește despre relația școală – elev prin prisma a trei trasee personale ale unor copii din anii ‘90, din România mic-urbană, aducându-le poveștile intersectate până în ziua de azi. Mergând atât pe firul ascendent al amintirilor, cât și pe micro-geografia afectivă a locurilor care îți formează personalitatea, textul tandru și tragicomic al lui George Cocoș explorează felul în care s-a topit în societatea de acum generația bridge 90-2000, „cu cheia de gât“. Când nostalgia se împletește cu trauma și când reconstituirea a ceea ce se întâmpla în curtea școlii sau în spatele blocului conduce la revelații personale, Petre, Cristina și Smokey ne apar ca figuri de supraviețuitori, fiecare în felul lui.“ (Elena Morar, regizoare)
Ada Milea și Bobo Burlăcianu
„Un concert care e mai mult teatru decât muzică, deși se cântă permanent.“
Text și regie: Joël Pommerat
Scenografie și costume: Marguerite Bordat
Muzică: Grégoire Leymarie, François Leymarie
Lumini: Éric Soyer
Regie tehnică: Thomas Ramon
Traducere: Mihaela Michailov
Cu: Ludovic Molière, Valérie Vinci, Isabelle Rivoal
Spectacol în limba franceză cu subtitrare în limba română
Joël Pommerat își propune să creeze un teatru vizual, intim și spectaculos în același timp, fiind „un scriitor de spectacole“, în care textul și regia se nasc în timpul repetițiilor. Încă de la debut, a colaborat cu teatre precum Théâtre de Brétigny-sur-Orge și Théâtre Paris-Villette. La invitația lui Peter Brook, a fost artist în rezidență la celebrul Théâtre des Bouffes du Nord între 2007 și 2010. A fost, de asemenea, artist asociat al Teatrului Național din Bruxelles și al Teatrului Odeon din Paris. Compania Louis Brouillard, fondată de Pommerat în 1990, este asociată Teatrului Coursive/ Scène Nationale de La Rochelle și Comediei din Geneva. Spectacolele semnate de Pommerat au primit numeroase premii și sunt prezentate în cele mai importante festivaluri din întreaga lume. „Le Petit Chaperon Rouge“, creat în 2004, este prezentat de 14 ani în turnee în toată lumea, având până la acest moment mai mult de 900 de reprezentații în 176 de orașe din 10 țări.
„Succesul acestui spectacol arată că teatrul nu are nevoie cu orice preț de mari mijloace pentru a exista. Pentru că tot ceea ce înseamnă artistul Joël Pommerat se regăsește în această montare, în acest spectacol de o simplitate doar aparentă, în această creație emblematică pentru felul său de a face teatru: o scriitură teatrală construită din cuvinte, însă în aceeași măsură din lumini, din întuneric, din sunet și imagini: un amestec de cruzime, de umor și de mister.“
Fabienne Darge, Le Monde, 2013, „Un lup pe cât de înfiorător, pe atât de seducător“
„Mi-am dorit să fac personajele și momentele din poveste cât mai simple și mai adevărate. Și foarte reale. Relația cu natura și animalitatea, chiar bestialitatea, este esențială pentru mine. Natura periculoasă, misterioasă, imprevizibilitatea ei și a animalelor, dar și frumusețea și minunăția lor, partea captivantă și dezirabilă – toate acestea vreau să le aduc pe scenă. Relația cu frica este primordială în această poveste, ca de altfel în viața fiecărui copil. În opinia mea, frica are ca revers o altă emoție: dorința.” (Joël Pommerat, „Work notes“, 2004)
Biletele se pot procura de la agenția Casei Culturii “Ion Creangă” Tîrgu Neamț (program 8-16.30) sau se pot rezerva la agentia TT.
după Aglaja Veteranyi
Regie: Dana Paraschiv
Cu: Edith Alibec
Povestea unei familii de artiști de circ, care fuge din România în căutarea gloriei, în Vest, este spusă din perspectiva fetei celei mici. Produs și jucat de Edith Alibec, în regia Danei Paraschiv, spectacolul a fost realizat în München, în limba germană, și jucat ulterior în Zürich, Londra, New York, București, Stockholm, în limbile germană, engleză sau română. Spectacolul abordează tema străinului care este peste tot acasă și totodată niciunde cu adevărat, sentiment pe care actrița însăși l-a trăit atunci când locuia în Germania.
Andrei Robin Proca (voce, chitară)
Florentin Vasile (chitară, voce)
Oigăn (bass)
Andrei Fântână (clape, saxofon)
Radu Moldovan (percuție)
Vladimir Proca (tobe)
ROBIN AND THE BACKSTABBERS este o trupă românească de rock formată în 2010 la inițiativa lui Andrei Robin Proca. Membrii își descriu muzica drept „pop melodramatic“. Câștigând distincțiile „Cel mai bun rock alternativ” și „Artistul anului” la Gala On Air Music Awards 2013, trupa aduce un suflu nou în muzica alternativă. În prezent pregătește albumul „Vladivostok“, din care face parte cel mai nou single al lor, „Oțelu Măcelaru“.
Biletele se pot procura de la agenția Casei Culturii “Ion Creangă” Tîrgu Neamț (program 8-16.30) sau se pot rezerva la agentia TT.
Spectacol-concert de Ada Milea, după Ion Creangă
Scenografie: Alexandra Constantin
Cu: Andrei Merchea Zapotoțki, Emanuel Becheru, Corina Grigoraș, Cătălina Eșanu,Rareș Pîrlog, Gina Gulai, Maria Hibovski, Dragoș Ionescu, Nora Covali, Cătălina Bălălău, Valentin Florea, Sir Blues Vali Răcilă (invitat special)
La fel ca și spectacolul-concert VISĂTORUL, având chiar aceeași distribuție, noua creație a Adei Milea explorează lumea copilăriei, de data aceasta pornind de la un text clasic pe care îl revizitează cu umor și ingeniozitate. AMINTIRI este locul de întâlnire al celor mai tineri spectatori cu spectatorii adulți care și-au păstrat curiozitatea și prospețimea privirii.
„Concertul AMINTIRI încearcă să rezoneze cu Creangă cel vechi în lumea de azi, cu posibile amintiri ale unor posibili spectatori și cu puținele amintiri ale copiilor de azi. Dincolo de furatul cireșelor, râie, capre, Irinucă și pupăză, e o lume în care toate mamele vor să-și facă băieții preoți (datorită unor avantaje materiale și spirituale). Actorii cântă acompaniați de mături, linguri, washboard, broaște și chitară, într-o atmosferă care ne poate duce cu gândul la Vestul Sălbatic american.“ (Ada Milea)
de Iulian Tănase
Regie: Cristina-Andreea Ion
Scenografie și coregrafie: Lightwave Theatre Company
Cu: Constantin Cotimanis (voce Domnul Timp), Cristina-Andreea Ion, Petru Stratulat, Andra Mirescu / Oana Cercel, Dragoș Stanciu
Ajunsă în casa copilăriei, Anabel își descoperă jurnalul pe care l-a ținut până la adolescență. Este o fetiță ca oricare alta, dintr-o familie ca oricare alta, disfuncțională precum majoritatea, care, prin imaginația sa, încearcă să treacă peste certurile părinților, crescând și ajungând față în față cu tentațiile adolescenței. Păpuși în mărime naturală, într-un spectacol destinat și publicului adult.
Biletele se pot procura de la agenția Casei Culturii “Ion Creangă” Tîrgu Neamț (program 8-16.30) sau se pot rezerva la agentia TT.
după Ecaterina Oproiu
Regie și scenografie: Constantin Podu
Cu: Mircea Rotaru, Teodora Voineagu, Robert-Alexandru Hâncu Bălțatu, Alexandru Nicoară, Alexandra Podu
O emisiune de televiziune susținută de doi prezentatori carismatici, având șase femei drept invitate pentru a vorbi despre feminitate. Toate aceste elemente compun povestea unui spectacol de teatru care ajunge să se transforme într-o parodie a emisiunilor comerciale de astăzi. Piesa ,,Interviu“ de Ecaterina Oproiu este pretext pentru a blama circul mediatic pe care îl vedem în fiecare zi. Astfel, spectacolul devine, dintr-unul teatral, unul social, în care se poate regăsi fiecare spectator.
de Elise Wilk
Regie: Leta Popescu
Scenografie: Török Réka
Muzică: BOCSÁRDI Magor
Cu: Moșu Norbert-László, Vajda Gyöngyvér, Máthé Annamária, Boros Mária, Tamás Boglár, Kolozsi Borsos Gábor, Bartha Boróka, Faragó Zénó
„FRIG este un fals documentar despre orașul Gheorgheni. Personajele nu au existat niciodată, iar întâmplările relatate nu au avut loc. Singurul lucru adevărat este că în Gheorgheni e foarte frig. Iar când e frig, în nopțile lungi de iarnă, când ceața învăluie orașul, oamenii stau în casă și inventează povești. Ca să treacă timpul mai repede, ca să evadeze în alte lumi sau pentru că, spunând povești, se simt mai puțin singuri. FRIG e un text despre nevoia noastră de a spune și asculta povești.“ (Elise Wilk)
de Petro Ionescu
Regie: David Schwartz
Scenografie: Anda Pop
Muzică: Krisztina Sipos
Asistent documentare: Silvia Netedu
Ilustrații: Lucia Mărneanu
Video: Daniel Răduț
Muzică live: Krisztina Sipos
Cu: Oana Mardare, Lucia Mărneanu, Denisse Moise, Doru Taloș
Spectacolul pleacă de la scandalul mediatic legat de schema piramidală CARITAS şi mărturiile persoanelor direct implicate în această poveste. Plasând totul în sfera posibilului și a miracolului, spectacolul aduce în scenă povestea jocului CARITAS și a fenomenului care a luat amploare în jurul acestuia, în anii ’90. Treptat, e dezvăluită dimensiunea politică și socială care a stat în spatele acestui circuit, fără de care nu ar fi putut ajunge la asemenea proporții.
MIRACOLUL DE LA CLUJ face parte din proiectul „Exerciții de democrație. Investigarea istoriei recente“, care își propune realizarea a două spectacole de teatru documentar pornind de la întâmplări semnificative din istoria recentă a României.
de George Brant
Regie și Live VJ: Ligia Ciornei
Scenografie: Andreea Sarău
Live sound design: Marian Cîtu
Light design: Dragoș Mărgineanu
Traducere: Isabela Neamțu
Cu Isabela Neamțu
O femeie-pilot de bombardier devine mamă și soție, dar atunci când se întoarce din concediul de maternitate și își dorește să zboare din nou, sistemul o „reciclează“ și o trimite să piloteze drone în deșert. E posibil pentru o ființă umană să meargă la război în fiecare zi și apoi, seara, să-și sărute fetița de noapte bună? Cum faci față atunci când devii conștient că TOTUL SE ÎNREGISTREAZĂ?
Epoca modernă suprapune existențele și arhivează toate momentele vieții noastre. Este epoca BIG BROTHER. Originalitatea montării constă în dialogul armonios între actorie, sunet și montaj-video, toate trei întâmplându-se în timp real, pentru recuperarea unui prezent gata oricând să se dizolve în gri.
de Alexandra Felseghi
Regie și scenografie: Adina Lazăr
Cu: Irina-Maria Barbir, Diana Buluga, Emanuel Cifor, Sergiu Diță
Ce înseamnă să nu te încadrezi în normele impuse de o societate obsedată de nutriție, political correctness și stil de viață sănătos? Cum reușești să te împaci cu imaginea ta care nu seamănă cu cele ale modelelor din showbiz, ca etalon al frumuseții? Atunci când presiunile sociale legate de alimente sănătoase și lifestyle sunt mai importante decât fericirea personală, ce ne mai rămâne?
EAT ME este un spectacol despre viața noastră plină de beta-caroten, acizi grași, perfluoroocatonoici, calciu și magneziu; despre fericirea vinovată a pungilor de chips-uri ascunse după canapea; despre importanța pătrățelelor pe abdomen în relație cu împlinirea sufletească.
după Eric Bogosian
Regie: Andrei Stan și Andrei Dinu
Scenografie: Mihai Vălu
Muzică: Petru Damșa
Desene: Mara Stiru
Coloană sonoră: Andrei Stan și Andrei Dinu
Cu: Andrei Stan, Andrei Dinu
Invitat special: Ioana Cheregi
„Se perindă prin faţa noastră tot felul de personaje ce vor să pară trendy, extrem de degajate, foarte puţin atente la reguli sau coduri. Însă întregul joc al aparenţei este parte a manipulării zilnice la care ne supun televiziunea, şcoala, biserica. Ne jucăm de-a bunăstarea spre a face jocurile consumerismului, simulăm compasiunea şi empatia din cine ştie ce interese meschine, ascultăm cotidian discursuri foarte bine ţintite şi care fac jocuri murdare.“
(Mircea Morariu, critic de teatru)
de Jean-Claude Grumberg
Traducerea: Liviu Ornea; adaptare: Alexandru Berceanu
Regie și scenografie: Alexandru Berceanu
Cu Maia Morgenstern
Cărți secrete, oglinzi strâmbe. O lecție de bune maniere, administrată cu curaj. Dacă te uiți unde indică autorul, urletele de groază se transformă în râsete. Adunând câteva file de poveste românească la marele curent antisemit european, vrem să facem o reparație istorică, să învățăm să îi recunoaștem mai bine pe proștii noștri și să ne întrebăm cât mai putem să îi lăsăm să se odihnească în pace.
(Alexandru Berceanu, regizor)
Un proiect artistic de Cosmin Manolescu
Coregrafie: Cosmin Manolescu
Video: Gemma Riggs
Foto: Dragoș Lumpan
Suport dramaturgic: Ștefania Ferchedău
Cu: Idris Clate, Judith State, Cosmin Manolescu
Spectacol prezentat în cadrul Platforma ZonaD, program cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național
Dor de ducă, atmosferă, poezie, vibrație, observare, lentoare, ritm. Este călătorul cel care îi urmărește pe ceilalți sau cel pe care îl urmează/ urmăresc ceilalți?
CĂLĂTORIE CĂTRE MINE ÎNSUMI este primul episod al proiectului artistic dans#wanderer, realizat de coregraful Cosmin Manolescu, în colaborare cu performerii Idris Clate și Judith State, care a avut premiera în octombrie 2017 la Centrul de Teatru Educațional Replika din București. Proiectul este inspirat de cartea „The Wander Society“ de Keri Smith (Penguin Books, 2016), care vorbește despre filozofia călătoriei de tip experiențial și despre descoperirea necunoscutului.
Biletele se pot procura de la agenția Casei Culturii “Ion Creangă” Tîrgu Neamț (program 8-16.30) sau se pot rezerva la agentia TT.
Text, regie, scenografie, light design: Daniel Chirilă
Cu: Alina Mîndru, Maria Veronica Vârlan, Tudor Morar, Tiberiu Enache, Ovidiu Cosovanu, Dumitru Georgescu
ÎNAINTEA EREI NOASTRE este un spectacol despre fiecare dintre noi şi despre cum am ajuns aici. Aici, în prezentul dintre „comunism“ şi „democraţie“, aflat în permanenta şi confuza tranziţie între noi şi „ăilalţi”, într-o necontenită fugă după hrana de azi şi aşa-zisul (dar certul) „salar“ de ieri.
Suntem „Înaintea Erei Noastre” de (prea) multe ori şi totul porneşte de la educaţie. Ce comedie mai amară decât şcoala noastră cea de toate zilele?! Câteva scene din viaţa unora care trăiesc în alte timpuri, perfect valabile şi astăzi. Câteva scene cu copii, sisteme şi electricitate, despre cum râsu’ salvează plânsu’.
Creație colectivă, coordonatori: Jo Brăilescu și Daniel Chirilă
Spectacol creat în cadrul Platformei culturale „Frilensăr“
Cu: Laura Bondalici, Raluca Chiper, Gabriela Cozma, Florina Dochița , Cezar Filip, Diana Glodeanu, Alexandra Partene, Georgiana Roșu, Ana Ungurean
Trupa de teatru tânăr CEVA a fost înființată în cadrul Platformei culturale „Frilensăr“, în februarie 2018. Prin proiectul de intervenție culturală C.E.V.A – comunitate, educație, viitor, artă, artiștii „Frilensăr“ au creat un grup de 20 de adolescenți din orașul Tîrgu Neamț (jud. Neamț), care să chestioneze cu ajutorul teatrului realitățile imediate ale comunității locale. CEVA are în vedere crearea unui centru de teatru educațional regional (Moldova), care să promoveze în următorii ani, în rândul tinerilor, teatrul ca mijloc de educație alternativă. Creațiile trupei de teatru tânăr CEVA se bazează pe regie, regim colectiv.
#BOOMERANG: Gânduri, comunitate și adolescenți. Freeflow și covoare. Scaune, discoball și povești despre copiii care au crescut aici. Povestea noastră despre noi și oraș.
de Igor Bauersima, regia Emanuel Becheru
Cu: Adriano Panoschi, Ana Maria Hârleț, Florina Cojocaru
În ianuarie 2018, actorul TT Emanuel Becheru înființa trupa de teatru a Colegiului Național „Gheorghe Asachi“ Piatra Neamț, unii dintre liceeni fiind voluntari TT din octombrie 2018. Pe lângă atelierele de dezvoltare prin teatru, membrii Trupei și-au propus să-și încerce puterile cu textul lui Igor Bauersima. După trei luni de lucru intens, a rezultat acest spectacol, care va avea premiera în cadrul Festivalului de Teatru Piatra Neamț.
NO(R)WAY TODAY este o poveste despre dragoste, despre tentația experimentării unei stări limită, undeva la capătul lumii, într-un fiord.
adaptare după „Almost. Maine“ de John Cariani, regia Sabina Brândușe și Valentin Florea
Cu: Mălina Cojocaru, Daniela Popa, Georgiana Diaconița, George Cioflînc, Miruna Moaleș, Sebastian Anghel, Bogdan Romedea, Teodora Parmac, Sînziana Gondor, Carla Bălan, Ștefan Grădinaru, Alexandra Berariu
Acest proiect s-a născut într-o zi de iarnă a anului 2017, ca urmare a dorinței celor 12 elevi ai Colegiului Național “Calistrat Hogaș” Neamț, care tocmai înființaseră o trupă, de a arăta colegilor și profesorilor forma pe care a luat-o munca de două săptămâni depusă cu pasiune pe parcursul atelierelor de dezvoltare personală prin teatru, coordonate de actorii TT Sabina Brândușe și Valentin Florea.
DULCE-AMAR este un colaj de 8 scene adaptate după cele două texte gemene semnate de John Cariani: „Aproape. Maine” și „Statistic”. Poveștile de iubire sunt aduse, pe cât posibil, la vârsta adolescenței, reprezentând un exercițiu de sinceritate, asumare, relaționare și adevăr scenic, privit din perspectiva unui grup de liceeni.
de Alexandru Gorghe și Atelierul de Teatru, după William Shakespeare
regia Lenuș Moraru
Cu: Anamaria Codiţă, Doriana Mihai, Alberto Păduraru, Alex Maxim, Anamaria Rusu, Augustin Maricuţa, Antonia Scutaru, Denisa Dutcovschi, Robert Onofrei, Toma Rîşca, Diana Bălăucă, Ramona Andrieş, Ruxandra Moraru, Diana Ştir, Natalia Radu, Iza Pamparău, Ioana Alexuc, Larisa Fedeleș, Daria Caragea, Ilinca Hangan, Alexandru Andrian , Tavi Mateiciuc Adela Bradu , Bianca Plăcintaru, Ştefan Hruşcă
Spectacol prezentat în parteneriat cu Festivalul Național de Teatru Tânăr „Ideo Ideis“ din Alexandria
CUM NE PLACE este o colecție de întâmplări care vorbesc despre dragoste, culese din piesele „Cum vă place“, „Visul unei nopți de vară“, „A douăsprezecea noapte“, „Îmblânzirea scorpiei“. Personajele cunoscute și-au schimbat numele și au început să vorbească aceeași limbă cu noi, însă sunt aceleași tipuri despre care ne vorbește Shakespeare. Ele vin la pachet cu problemele părinților, ale prietenilor, ale pasiunilor extrașcolare – pe scurt, sunt îmbibate în lumea adolescenților de azi.
Un blind date muzical: actriţa italiană Roberta Lidia De Stefano şi Rareș Pîrlog, actor al TT, amândoi cu excepționale aptitudini muzicale, se întâlnesc pentru prima dată în ziua concertului, când vor cânta melodii pe care le-au ales împreună şi le-au pregătit separat.
Un spectacol de Gianina Cărbunariu
Traducere în italiană: Roberto Merlo; Scenografie și light design: Mihai Păcurar; Mișcare scenică: Alessandro Sciarroni; Pregătire muzicală: Cristina Renzetti; Asistentă de regie: Thea Dellavalle; Foto: Luca Del Pia
Regie tehnică: Marco Palermo; Lumini: Vincenzo De Angelis; Sunet: Alberto Irrera; Costumieră: Elena Dal Pozzo
Cu: Francesca Camurri, Enrico Caroli Costantini, Roberta De Stefano, Vladimir Doda, Luigi Feroleto, Michele Galasso, Mattia Giordano, Leo Merati, Federica Ombrato, Giulia Quadrelli, Chiara Sarcona, Maria Vittoria Scarlattei, Giacomo Stallone, Marco Trotta, Valentina Vandelli, Maria Luisa Zaltron
Spectacol prezentat cu sprijinul financiar al RIFIL, sponsorul principal al Festivalui
Partener: Festivalul Internațional pentru Publicul Tânăr Iași
Spectacol în limba italiană cu subtitrare în limba română
Spectacolul WORK IN PROGRESS este o producție a ERT realizată la Teatro delle Passioni din Modena, ce are în distribuție 16 tineri actori cu vârste cuprinse între 23 și 35 de ani. Veniți din diferite regiuni ale Italiei, aceștia s-au implicat în primă fază într-o intensă muncă de documentare pe tema condițiilor de muncă oferite noilor generații de lucrători. Cele peste 100 de interviuri care au stat la baza scrierii scenariului de ficțiune au fost realizate în orașul Modena și în zonele din jur, însă temele spectacolului se regăsesc în întregul spațiu european de astăzi: vulnerabilitate, precaritate, individualism, toate acestea într-o atmosferă din ce în ce mai marcată de ascensiunea naționalismului, populismului și extremei drepte. Spectacolul ficționalizează cu ironie și autoironie situații din diferite medii de lucru și încearcă să pună întrebări asupra a ceea ce înseamnă conceptul de muncă și, implicit, drepturile lucrătorilor din Europa. Personajele inspirate din realitate sunt tineri cu ocupații diferite: antreprenori, studenți cu job-uri part-time, „badante“ din Europa de Est, avocați stagiari, șoferi de autobuz, artiști etc. sau tineri aflați în căutarea unui loc de muncă pe o piață în care regulile sunt în continuă schimbare.
„Spectacolul WORK IN PROGRESS reprezintă un convingător exemplu a ceea ce poate și trebuie să facă teatrul de astăzi: să intre în dialog cu societatea și să își regăsească natura sa de adunare civică.” (Enrico Fiore, Controscena, 18 mai 2018)
Biletele se pot procura de la agenția Casei Culturii “Ion Creangă” Tîrgu Neamț (program 8-16.30) sau se pot rezerva la agentia TT.
Text, regie, scenografie, light design: Daniel Chirilă
Cu: Alina Mîndru, Maria Veronica Vârlan, Tudor Morar, Tiberiu Enache, Ovidiu Cosovanu, Dumitru Georgescu
ÎNAINTEA EREI NOASTRE este un spectacol despre fiecare dintre noi şi despre cum am ajuns aici. Aici, în prezentul dintre „comunism“ şi „democraţie“, aflat în permanenta şi confuza tranziţie între noi şi „ăilalţi”, într-o necontenită fugă după hrana de azi şi aşa-zisul (dar certul) „salar“ de ieri.
Suntem „Înaintea Erei Noastre” de (prea) multe ori şi totul porneşte de la educaţie. Ce comedie mai amară decât şcoala noastră cea de toate zilele?! Câteva scene din viaţa unora care trăiesc în alte timpuri, perfect valabile şi astăzi. Câteva scene cu copii, sisteme şi electricitate, despre cum râsu’ salvează plânsu’.
de Mihaela Michailov
Versuri: Bobi Dumitraș (Fără Zahăr)
Regie: Radu Apostol
Scenografie: Gabi Albu
Coregrafie: Paul Dunca
Muzică: Bobo Burlăcianu (Fără Zahăr)
Video: Elena Găgeanu și Gabi Albu
Pregătire muzicală: Oana Pușcatu
Pian live: Silvana Negruțiu, Oana Pușcatu
Asistență de regie și asistență tehnică: Andreea Iacomiță
Inginer de sunet: Tudor Bâlcu
Foto: Maria Ștefănescu
Cu: Mihaela Rădescu, Viorel Cojanu, Gabi Costin, Oana Pușcatu, Silvana Negruțiu, Paul Dunca
FAMILIA FĂRĂ ZAHĂR este un spectacol muzical despre familie, la români. Familia este văzută ca un concert intersecțional, în care vocile părinților, copiilor, bunicilor, bisericii, roboților, regulilor normative și clișeelor opresive, vocile celor care nu se regăsesc în formate prestabilite și tipare moștenite modelează percepția asupra înțelegerii „celulei de bază a societății“. Familia este o construcție fluidă, în care apartenența se scrie continuu și raportările se schimbă în funcție de variabile imprevizibile.
Text și regie: Sînziana Koenig
Scenografie și light design: Hermina Stănciulescu
Cu: Alex Călin, Florina Gleznea, Katia Pascariu, Oana Cristina Pușcatu, Liviu Romanescu
BOYZ AND GIRLZ este un spectacol de teatru social care explorează consecințele tragice ale valorilor patriarhale în viețile adolescenților, pe care societatea încearcă să-i protejeze prin ignoranță. Acesta spune povestea unor adolescenți care încearcă să-și găsească locul într-o lume în care identitatea de gen este impusă și în care nu primesc consiliere cu privire la consimțământ, relații, sexualitate și sănătate mentală. Spectacolul explorează reacțiile pe care le au oamenii atunci când se întâmplă un abuz, chestionează problema responsabilității colective și încearcă să arate importanța comunicării între părinți, copii și profesori, precum și necesitatea educației sexuale în România.
după Frații Grimm (dramatizare Ramona Iacobuțe), după o idee de Oltița Cîntec
Regie: Ion Ciubotaru
Scenografie (obiecte scenice): Constantin Butoi
Muzică: Matilda Andrici
Cu: Carmen Mihalache, Liliana Mavriș Vârlan, Alex Iurașcu, George Cocoș
Varianta propusă publicului este o formulă de spectacol inedită pentru echipa artistică a teatrului ieșean. Ea combină storytelling-ul cu animația de obiecte, într-o reprezentație în care interpreții sunt deopotrivă naratori și personaje. Actorii narează, cu mijloace specifice teatrului de animație modern, întâmplările celor doi frați rătăciți în pădure. Echipa de creatori a lucrat într-o strânsă colaborare, stârnirea creativității și apariția ideilor fiind stimulate de tehnici de improvizație colectivă.
Regizorul Ion Ciubotaru a creat „un spectacol de improvizație, în care imaginația privitorului e pusă serios la treabă. Am vrut un spectator activ, care, văzând spectacolul, să își facă propria poveste. De data aceasta am renunțat la păpuși în accepția lor tradițională și am apelat la obiecte, care își părăsesc latura utilitară și capătă valențe teatrale. Vrem să demonstrăm că în teatru ficțiunea e cel mai important lucru și că, dacă visăm, putem facem teatru din orice, cu orice.”
de Garret Jon Groenveld
Traducere: Laurențiu Bănescu și Daniel Popa
Regie și scenografie: Daniel Popa
Cu: Daniel Popa, Irina Margareta Nistor
Suntem la un tweet distanță de lumea din „Colibri“ – o comedie absurdă despre un viitor apropiat în care ceea ce ție nu-ți place altuia nu-i pasă.
de Jean-Baptiste Poquelin Molière
Traducere: Doru Mareș
Regie: Alexandru Mâzgăreanu
Decor: Andrada Chiriac
Costume: Alexandra Mâzgăreanu
Muzică: Alexandru Dan Suciu
Fotografii: Andrei Gîndac
Cu: Emilian Oprea, Valentin Terente, Andreea Vasile, Corina Borș, Liviu Pintileasa, Narcisa Novac, Adrian Ștefan, Emilia Mocanu, Vlad Galer
O satiră care, deşi scrisă cu peste 300 de ani în urmă, este cât se poate de actuală. Un maestru al comediilor de moravuri, Molière, ne aminteşte peste secole de marile defecte umane: viclenia, ipocrizia, nedreptatea, prostia, inegalitatea şi impostura.
Tartuffe sau dezvăluirea şarlatanului, o ipostază dureros de reală la graniţa dintre rău şi mai rău, mult prea des întâlnită în societatea noastră contemporană, acea tipologie de personaj care exploatează pe oricine, în orice situaţie, tipul de plagiator atât de „drag“ nouă, aparent fervent religios, total dedicat credinţei şi iubirii necondiţionate de semeni, înger şi demon, deopotrivă.
(Ciprian Buzoianu, teatrolog)
de Bobi Dumitraș, Bobo Burlăcianu
Regia, scenografia, muzica: Bobo Burlăcianu
Ilustrații: Ana Țăranu
Cu: Cătălin Ștefan Mîndru, Clara Popadiuc, Cosmin Panaite, Horia Butnaru, Cristina Florea
PISICI este un spectacol – concert conceput de Bobo Burlăcianu și Bobi Dumitraș. O joacă muzicală în care câteva pisici își deapănă poveștile. La început a fost un „miau“, după care Pisica Dumnezeu a creat o lume dominată de pisici. În absența omului, pisicile îi iau locul, la pachet cu problemele aferente. O bătrână obsedată de murături, un patron de fabrică de mobilă cu aspirații de politician, un rachet naiv, un câine reîncarnat în pisică, un cuplu cu probleme în căsnicie și alte personaje pisicești își cântă pe rând neajunsurile sau bucuriile.
PISICI, un spectacol – concert pus la cale de Fără Zahăr.
de Ted Hughes și Lavinia Branişte
Concept: Nicoleta Lefter
Video Artist: Paul Mureşan
Asistent Grafică: Liviu Pop
Sound Design: Claudiu Urse
Cu: Claudia Stühler, Raluca Maria Şerbu și Emanuel Furdui (elevi la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 2, Sibiu), Claudiu Urse, Nicoleta Lefter / Paul Bondane
„…şi te întrebi oare ce sunet scoate părul cald?”
Spectacolul „Visând Glasuri” deschide o uşă nouă, pentru mulţi dintre noi secretă, către necunoscutul comunicării în afara cuvintelor rostite. Plecând de la universul emoţiilor copiilor cu deficienţe de auz, povestea descrie o suită de imagini, de stări şi de asocieri foarte poetice ale felului în care sunt percepute sunetele, acolo unde ele nu pot pătrunde aşa cum sunt.
„Când cioara deschide ciocul, închid ochii – o imaginez cum spune.”
Bariera limbajului dintre cei care nu aud şi lumea exterioară se metamorfozează într-un imaginar plin de lirism şi culoare. Glasurile neauzite devin sentimente complexe, de o plasticitate aparte şi puternic spectaculoase.
Lansare de carte pentru copii realizată de Vasile Ernu și ilustrată de Veronica Neacșu (istoriile copiilor din Telciu, redactate)
„Culese din Telciu” este un program cultural dedicat copiilor și tinerilor din Telciu și din împrejurimi, prin care ei devin co-autorii unui spectacol de teatru, ai unui film documentar și ai unei cărți de povești ilustrate. Programul este dedicat sprijinirii primelor producții artistice autohtone.
Lorand Maxim și Alexandra Voivozeanu realizează împreună cu tinerii având vârste cuprinse între 19 și 25 de ani un spectacol-lectură despre muncă în mediul rural.
Vlad Petri și Theodor Constantiniu realizează un film documentar despre tipurile de divertisment moderne și mai puțin moderne cu care se delectează tineretul telcean.
Vasile Ernu și Veronica Neacșu culeg istoriile copiilor din Telciu și le redactează sub forma unei publicații ilustratre.
Spectacol-lectură de Lorand Maxim și Alexandra Voivozeanu (despre muncă în mediul rural)
„Culese din Telciu” este un program cultural dedicat copiilor și tinerilor din Telciu și din împrejurimi, prin care ei devin co-autorii unui spectacol de teatru, ai unui film documentar și ai unei cărți de povești ilustrate. Programul este dedicat sprijinirii primelor producții artistice autohtone.
Lorand Maxim și Alexandra Voivozeanu realizează împreună cu tinerii având vârste cuprinse între 19 și 25 de ani un spectacol-lectură despre muncă în mediul rural.
Vlad Petri și Theodor Constantiniu realizează un film documentar despre tipurile de divertisment moderne și mai puțin moderne cu care se delectează tineretul telcean.
Vasile Ernu și Veronica Neacșu culeg istoriile copiilor din Telciu și le redactează sub forma unei publicații ilustratre.
Proiecție de film documentar de Vlad Petri și Theodor Constantiniu (despre tipurile de divertisment moderne și mai puțin moderne cu care se delectează tineretul rural)
„Culese din Telciu” este un program cultural dedicat copiilor și tinerilor din Telciu și din împrejurimi, prin care ei devin co-autorii unui spectacol de teatru, ai unui film documentar și ai unei cărți de povești ilustrate. Programul este dedicat sprijinirii primelor producții artistice autohtone.
Lorand Maxim și Alexandra Voivozeanu realizează împreună cu tinerii având vârste cuprinse între 19 și 25 de ani un spectacol-lectură despre muncă în mediul rural.
Vlad Petri și Theodor Constantiniu realizează un film documentar despre tipurile de divertisment moderne și mai puțin moderne cu care se delectează tineretul telcean.
Vasile Ernu și Veronica Neacșu culeg istoriile copiilor din Telciu și le redactează sub forma unei publicații ilustratre.
Text și regie: Andreea Cristina Borțun
Scenografie: Andreea Săndulescu
Visual art: Oana Barbonie
Light design: Marius Apopei
Inginer lumini: Dragoș Mărgineanu
Sound design: Roxana Bain
Cu: Cosmina Stratan, Alexandru Ion
Voice-over: Alexandru Bogdan, Gabi Costin
Țara se revoltă. Doi frați vitregi se reunesc după mai bine de zece ani. Ea cu o agendă revoluționară, el într-o paralizie societală, care pare de nevindecat. Ambii caută să înțeleagă cine sunt. Înainte de toate însă, trebuie să înțeleagă de unde vin. „Înapoi în iarnă“ este un spectacol care urmărește drumul căutării identitare a doi tineri care încearcă să se întoarcă la origini: în provincie, în satul în care au copilărit, în iernile României în tranziție. Pe fundalul unor proteste care par fără sfârșit – anti-corupție, LGBT, anti-LGBT – protagoniștii sunt martorii ascensiunii și căderii politice a tatălui lor, baronul local ajuns la putere, antihristul poporului revoltat.
Moștenirea răului patern, istoriile de familie, datoria civică, ruptura dintre generații, prăpastia dintre urban și rural, anii de tranziție, libertatea de a alege pe cine iubim sunt subiecte care redefinesc relația celor doi frați și care îi aduc mai aproape de ei înșiși.
Biletele se pot procura de la agenția Casei Culturii “Ion Creangă” Tîrgu Neamț (program 8-16.30) sau se pot rezerva la agentia TT.
Spectacol-concert de Ada Milea, după Ion Creangă
Scenografie: Alexandra Constantin
Cu: Andrei Merchea Zapotoțki, Emanuel Becheru, Corina Grigoraș, Cătălina Eșanu,Rareș Pîrlog, Gina Gulai, Maria Hibovski, Dragoș Ionescu, Nora Covali, Cătălina Bălălău, Valentin Florea, Sir Blues Vali Răcilă (invitat special)
La fel ca și spectacolul-concert VISĂTORUL, având chiar aceeași distribuție, noua creație a Adei Milea explorează lumea copilăriei, de data aceasta pornind de la un text clasic pe care îl revizitează cu umor și ingeniozitate. AMINTIRI este locul de întâlnire al celor mai tineri spectatori cu spectatorii adulți care și-au păstrat curiozitatea și prospețimea privirii.
„Concertul AMINTIRI încearcă să rezoneze cu Creangă cel vechi în lumea de azi, cu posibile amintiri ale unor posibili spectatori și cu puținele amintiri ale copiilor de azi. Dincolo de furatul cireșelor, râie, capre, Irinucă și pupăză, e o lume în care toate mamele vor să-și facă băieții preoți (datorită unor avantaje materiale și spirituale). Actorii cântă acompaniați de mături, linguri, washboard, broaște și chitară, într-o atmosferă care ne poate duce cu gândul la Vestul Sălbatic american.“ (Ada Milea)
de Abel Neves
Regie: Rui Madeira
Scenografie: Acácio Carvalho
Costume: Manuela Bronze
Traducere în limba română: Marinela Banioti
Cu: Nora Covali, Rogerio Boane
Spectacolul este bilingv (română-portugheză) și are subtitrare în limba română.
În citadela transplanturilor, Beatrix îl vizitează pe Antonio. Citadela este un spațiu al științei avansate în care medicina crește speranța de viață. Antonio este unul dintre cei care au fost aleși să supraviețuiască mai mult. Dar din ce motiv a fost ales el și nu altul? Care va fi prețul? Într-un loc, undeva în viitor, într-un rezervor de vieți controlate, cuvintele și faptele fac diferența, iar Beatrix este foarte diferită de Antonio. Capabilă să domine existența lui Antonio – inteligența ei este de altă natură, ea decide, totuși, să-l urmeze. Puterea este una ocultă, iar tinerii Antonio și Beatrix, aidoma altora pe care nu-i vedem, sunt protagoniștii unei iubiri autentice, sfidând puterea, prejudecățile și moartea.
Textul dramaturgului portughez Abel Neves a fost scris special pentru stagiunea actuală a Companiei de Teatru din Braga, a cărei temă este „frontiere“.
Alexandru Andrieș, Berti Barbera, Sorin Romanescu și Ioana Mîntulescu
E o onoare si o placere deosebita sa cintam pe scena Teatrului Tineretului : publicul din Piatra Neamt ne-a primit mereu cu drag, si ne-am simtit minunat de fiecare data. Vom aduce cu noi o lista de bucate pregatita special pentru finalul festivalului de teatru din 2018 : aperitivele vor fi cintecele mici si vesele, la felurile principale avem cintece consistente – dar la fel de vesele, speram noi – si la desert … ei, aici o sa apara surprizele, proaspete si dulci !!! Au gatit pentru dumneavoastra MARIA IOANA MINTULESCU [voce], BERTI BARBERA [voce, muzicuta, percutii], SORIN ROMANESCU [voce, chitara] si subsemnatul, si abia asteptam sa vedem daca o sa va placa ce v-am pregatit … pe curind !!!